Sådan bruger Cook’n Bloom Pelican
Her har vi kunnet vokse gradvist
Fleksibilitet, service og beliggenhed var altafgørende, da Åsa og Anne-Lie hos Cook'n Bloom skulle have et lager til deres nystartede virksomhed. For dem blev Pelican Self Storage på Kungsholmen den bedste mulighed.
Åsa og Anne-Lie grundlagde Cook’n Bloom i 2013. De importerer og markedsfører en række produkter til brug i indendørs og udendørs køkkener. Sortimentet omfatter professionelle køkkenredskaber, serveringsbakker af høj kvalitet, køkkenknive og fantastiske BBQ grille designet til at bringe madlavningen til et højere niveau – for alle, der elsker at lave mad.
"Vi søger ganske enkelt at få madelskere til at blomstre i køkkenet" siger Åsa. Åsa og Anne-Lie drømte om at arbejde med mad i årevis. Deres passion for mad var en kendsgerning længe før de greb tyren ved hornene og besluttede at sælge professionelt køkkendesign.
”Vi greb muligheden og udstillede på Formex (Nordisk indretningsmesse). En succes der var afgørende for, at vi kunne tage vores næste skridt,” husker Anne-Lie. De gjorde det godt. Da de arbejdede hjemme hos Hägersten, indså de, at de ville få brug for lagerplads.
"Jeg tjekkede alle spillerne ud og talte med flere lagercentre. Pelican Self Storage på Kungsholmen var det ideelle sted for os."
"I første omgang lejede vi 9 m2. Vi har nu 55 m2 lagerplads fordelt på fem enheder. To af enhederne fungerer som plukkelager. Vi har også to enheder, der indeholder alle vores havegrille og en med alle vores messe displays.
I de første år voksede vi, og i stedet for at forpligte os til et stort lager, tilføjede vi gradvist ekstra lagerplads. Dette er en kæmpe fordel for vores virksomhed. Vi er fleksible og kan udvide eller formindske lagerkapaciteten for at opfylde vores faktiske krav.
De tjenester Pelican tilbyder er også en vigtig parameter. Receptionen er bemandet fra 10 til 18. For os er en receptionsservice vigtig. Vi har brug for nogen til at modtage indgående varer og ekspedere leverancer. Fragtfirmaer er aldrig i stand til at give præcise afhentningstider. Vi sørger for pakning og etikettering, mens Pelicans receptionspersonale modtager indgående varer og afsender leverancer."
"Der er selvfølgelig lageradministrationsselskaber derude, men fordi vi selv sørger for ordrehåndtering, er Pelican en fremragende løsning for os."
Åsa og Anne-Lie mener også, at muligheden for at gøre brug af loungeområdet og konferencelokalet på Pelican Self Storage er enormt gavnligt.
”Vi har holdt mange møder med kunder her. Vi inviterede endda journalister hertil for at introducere dem til vores produkter."