Ofte stillede spørgsmål

Om opbevarings- og lagerrum

Åben/Luk alle

Er self storage sikkert?

Ja. Alle Pelicans centre har videoovervågning og ekstra sikkerhedsforanstaltninger. For at få adgang til Pelicans område kræver det en chip eller en personlig kode. Derudover er der personale på fra 10.00 – 18.00 på hverdage og i weekenden fra 10.00 – 14.00.

Er der risiko for fugt og frost?

Nej. Når du opbevarer ting hos Pelican behøver du ikke bekymre dig om fugt eller frost i dit opbevarings- eller lagerrum. Alle vores rum er opvarmede, og vi har moderne ventilationssystemer for at sikre, at dit opbevarings- eller lagerrum altid har et normalt fugtighedsniveau.

Er der nok plads?

Vi har opbevarings- og lagerrum fra 1 – 160m2, og vores rum er som udgangspunkt 2,7 meter i højden. Har du brug for ekstra store lagerrum, tilbyder vi særlige rum med 6 meter til loftet med stor lagerport. Du kan høre mere om denne løsning ved at kontakte os på 80 20 70 40.

Kan jeg ændre rum- eller lagerstørrelse?

Ja, og det er gratis. Hvis du pludselig står og har brug for ekstra eller mindre opbevaring, kan vi nemt og hurtigt hjælpe dig. Vi kan enten tilbyde dig et nyt opbevaringsrum eller et ekstra rum. Det er alt sammen op til dig.

Hvornår har jeg adgang til mit rum?

Du har adgang til dit opbevarings- eller lagerrum fra 5.30 – 22.00. Har du brug for assistance er vores butik åben på hverdage mellem 10.00 og 18.00. Du kan finde de åbningstiderne for din lokale Pelican her.

Hvor meget plads har jeg brug for?

Hvis du ikke er sikker på, hvor stor meget opbevaringsplads du har brug for, kan du benytte vores pladsberegner. Hard du yderligere spørgsmål om, hvor meget plads du har brug for, er du altid velkommen til at kontakte os på 80 20 70 40.

Unikke løsninger

Åben/Luk alle

Hvad er et XL lager?

Et XL lager er et større lagerrum på op til 160 m², som enten er 6 meter til loftet eller har ekstra brede garageporte. XL lager er i øjeblikket kun tilgængelig på Amagerbro. For mere information kontakt os på 80 20 70 40.

Hvad er garagelager?

Du får et personligt garagelager, som du kan køre din bil eller van helt hen til. Alle garagelagerrum er inde på vores sikrede område, som du kun kan tilgå, hvis du har en nøglebrik eller pinkode. Vi har i øjeblikket garagelager på følgende lokationer: Virum, Hillerød, Gladsaxe, Sydhavnen, Rødovre og Amagerbro.

Hvad er et Flexlager?

Med et flexlager får du markedets mest fleksible lagerløsning. Vi har kombineret det traditionelle lager med muligheden for at have en arbejdsplads - hvad enten det er en administrativ arbejdsplads, et værksted eller et lager, der dækker dit behov. Flexlager er et nyt og meget populært lagerprodukt, hvor vi har kombineret lagerrummet med muligheden for, at indrette din administrative arbejdsplads, værksted eller showroom i samme rum. Du får et rum med vinduer og masser af dagslys, installeret varme, som du selv kan justere og elektricitet. Og skulle du få brug for mere plads i en kortere eller længere periode, har du altid adgang til at leje ekstra lagerplads tilpasset dit aktuelle behov. Flexlagrene er fra 35 m² til 135 m². For mere information om Flexlager bedes du kontakte os på [email protected].

Vi har i øjeblikket Flexlager i Gladsaxe og Virum samt på Amagerbro.

Udlejer I kontorpladser?

Ja. Står du og mangler en kontorplads til dig selv og dine medarbejdere, kan vi tilbyde leje af kontorpladser på vores centre i Virum og Gladsaxe. For mere information kontakt os på 80 20 70 40.

Kan jeg leje en parkeringsplads?

Ja. Med din egen personlige parkeringsplads i eller omkring København slipper du for, at bruge tid på at finde parkering. For mere information om parkering pladser bedes du kontakte os på [email protected].

Du kan leje parkeringspladser i forbindelse med følgende centre: Gladsaxe, Hillerød, Sydhavnen, Virum og Østerbro. Hos vores center på Østerbro har du mulighed for både indendørs og udendørs parkering. Kontakt os for at høre mere om hvilke muligheder du har på de enkelte lokationer.

Reservation

Åben/Luk alle

Hvordan fungerer reservationen af et opbevarings- eller lagerrum?

Når du reserverer et opbevarings-eller lagerrum, vil du få tilsendt en bekræftelse på din email. Inden for 24 timer kontakter vi dig om reservationen. Kontrakt og betaling ordnes på dit Pelican-center. Reservationen er gældende i 3 dage og uforpligtende.

Er reservationen bindende?

Nej, reservationen er gratis og uforpligtende. Betalingen sker først, når kontrakten er underskrevet.

Hvor lang er bindingsperioden?

Hvis du opsiger dit opbevarings- eller lagerrum inden d. 15. i måneden, skal du ikke betale for måneden efter med mindre andet er aftalt.

Hvilke dokumenter skal jeg medbringe?

Når du skal have et opbevarings-eller lagerrum, skal du medbringe billedlegitimation.

Jeg skal flytte

Åben/Luk alle

Tilbyder I flytteservice?

Ja, Pelican samarbejder med Express-Flyt, hvor du kun betaler 849,- i timen for to flyttemænd. Klik her for mere information eller kontakt os på 80 20 70 40.

Har I trailere til låns?

Ja. Hvis du har brug for en trailer, kan du låne den gratis. Læs mere om gratis trailere her.

Sælger I flyttekasser og andet flyttemateriale?

Ja. I vores butikker kan du købe alt fra flyttekasser til bobleplast. Kig forbi en af vores butikker eller se udvalget af materialer her.

Betaling

Åben/Luk alle

Hvordan foregår betalingen?

Når du lejer et Pelican-rum sker den første betaling nede i et af vores butikker. Derefter vil betalingerne ske over Betalingsservice. Hvis det er første gang, du lejer hos Pelican, vil der være et oprettelsesgebyr på 150,-, ligesom det også vil koste 149,- for en ny unik lås til dit opbevarings- eller lagerrum. Er du tidligere Pelican-kunde, vil der ikke være noget oprettelsesgebyr, og du kan genbruge din lås fra tidligere.

Kan jeg bruge min egen lås til mit opbevaringsrum?

Måske. Hos Pelican går vi meget op i sikkerheden, hvorfor vi bruger specielle sikkerhedslåse. Hvis du har brugt Pelican før, og du er i besiddelse af en Pelican-lås, kan du genbruge denne. Hvis du ikke har en Pelican-lås, skal du købe en i butikken.

Accepterer I kreditkort?

Ja. Vi accepterer langt de fleste danske og internationale kreditkort.

Hvad sker der, hvis jeg er sen med en betaling?

Typisk giver vi dig en venlig påmindelse om at betale. Hvis du ikke reagerer på vores påmindelser, risikerer du at blive pålagt et gebyr. Hvis du løbende ikke reagerer på nogle af vores henvendelser, ser vi os nødsagede til at spærre dit opbevarings- eller lagerrum.

Sikkerhed og forsikring

Åben/Luk alle

Er det nødvendigt at have en forsikring?

Ja. Det er et krav fra Pelicans side, at dit opbevarings- eller lagerrum er forsikret. Prisen varierer afhængigt af værdien af de ting, du opbevarer. Forsikringen er ikke inkluderet i tilbudsprisen på hjemmesiden.

Hvordan gør jeg brug af min forsikring?

Hvis uheldet er ude bedes du kontakte personalet. De kan hjælpe dig gennem forsikringsprocessen, så du får udbetalt din kompensation hurtigst muligt.

Lager for virksomheder

Åben/Luk alle

Kan jeg komme af med pap og emballage?

Ja. Hos Pelican kan du komme af med pap og andet plasticemballage. Udvalgte centre har containere, så du ikke behøver at spilde tid på bortskaffelse af affald andetsteds. Kontakt os på 80 20 70 40 for at høre mere om, hvilke centre der har affaldscontainere.

Kan Pelican tage imod fragtordrer, når jeg ikke selv er til stede?

Ja. Vores medarbejdere kan tage imod dine ordre på hverdage fra 10.00 – 18.00 og i weekender fra 10.00 – 14.00. I denne tidsramme kan vi modtage dine pakker og opbevare dem sikkert, indtil du kan komme forbi og tage dem til din lagerplads. Du modtager en SMS fra os, når vi har modtaget dine pakker.

Har i kundevogne og andet udstyr til låns?

Ja. Alle vores centre har forskellige hjælperedskaber inklusiv palleløfter, kundevogn, sækkevogn og stige, som du kan låne gratis i butikken.

Er der strømadgang i mit lagerrum?

Nogle af vores lagerrrum er udstyrede med stikkontakter. Kontakt os på 80 20 70 40 for at høre mere om, hvor du kan få et lager med strømadgang.

Kan jeg parkere foran mit lagerrum?

Ja. Hvis du har et garagelager, kan du parkere lige foran dit lager til af- og pålæsning. I nogle af vores centre har du også mulighed for at køre en lastbil helt hen til dit lagerrum. Derudover er parkering ved vores centre gratis for alle kunder.

Kan jeg drive min virksomhed fra mit lagerrum?

Ja. Hos Pelican har vi særlige lagerrum med vinduer og strømforsyning, så du kan drive din virksomhed fra dit lagerrum. Vi har også kontorudlejning, hvis du ønsker at lægge din virksomhed ved siden af dit lager.
Vi har flere kunder, der aktivt bruger deres lagre til at drive deres forretning. Kontakt os på 80 20 70 40 for at høre mere om, hvor du har mulighed for at drive din virksomhed i eller ved siden af dit lagerrum.

Andet

Åben/Luk alle

Er der gratis kaffe?

Ja. Du er altid velkommen til at kigge ind i butikken og få en gratis kop kaffe eller varm chokolade.

Hvad sker der, hvis jeg mister mine nøgler til mit opbevarings- eller lagerrum?

Når du køber en lås hos Pelican, er der tre nøgler tilknyttet. Hvis du uheldigvis skulle miste dine alle nøgler, kan vi ringe efter en låsesmed, som kan åbne dit rum for dig. Det koster 450,-.

Hvordan opsiger jeg min kontrakt?

Hvis du ønsker at opsige dit depotrum, skal denne være Pelican i hænde senest den 15. i en måned til fraflytning tidligst med udgangen af en kalender måned. Det lejede skal være ryddet og rengjort senest kl. 12.00 på dagen for fraflytning. Hvis du har spørgsmål eller er i tvivl om opsigelsesreglerne, så kontakt venligst dit lokale Pelican center.

Er der gratis parkering?

Ja, alle vores kunder kan parkere gratis på Pelicans område, når man skal ind til sit opbevaringsrum eller lager. Har du brug for langtidsparkering, kan du læse mere om dette her.

Er der ting, jeg ikke må opbevare hos Pelican?

Du må ikke opbevare let brændbart materiale, fødevarer eller ulovlige genstande. Se vores vilkår og betingelser for mere detaljerede oplysninger.