Gør din flytning gnidningsløs

Når du skal flytte, oplever du sikkert ligesom mange andre, at der er tusindvis af praktiske ting, du skal have styr på. Alene dét viser sig ofte at være en større opgave end selve pakningen, og derfor er det vigtigt at gøre sig overvejelser om, hvilke praktiske ting, du har brug for, FØR du flytter. Du får her en ultimativ guide samt en praktisk gennemgang af, hvilke ting du har brug for, når du skal flytte, for at opnå den mest glidningsløse flytning.

Få et opbevaringsrum
Uanset om du flytter fra en lejlighed, et rækkehus eller en villa, vil mængden af gamle ting og sager altid være større, end du lige regner med. Derfor ender mange ofte med at stå i en situation, hvor de må frasortere en masse ting, fordi de simpelthen ikke har den nødvendige opbevaringsplads. Det behøver du dog ikke! Med et opbevaringsrum hos Pelican Self Storage kan du gemme alle dine gamle møbler, kufferter eller andre ting, som du ikke bruger til dagligt. Du kan leje op til flere opbevaringsrum hos Pelican Self Storage alt afhængigt af dit behov - vi har rum i flere forskellige størrelser lige fra 0,5m2 til 50m2.

Praktiske flyttematerialer
Et andet vigtigt element, når du skal flytte, er flyttematerialer. Dette indebærer både flyttekasser, bobleplast, plastiksække, taperuller og tapepistoler samt meget andet.

Den vigtigste ting af de ovenstående er flyttekasser. Det lyder måske simpelt, men der er flere ting, man skal være opmærksom på, før man vælger flyttekasser; hvor meget vægt kan de bære, hvilke kasser er lavet af den bedste kvalitet, og hvilke mål har kasserne? Det er vigtigt at vælge de kasser, der både kan bære en masse vægt, og som er lavet af et holdbart materiale. Hos Pelican kan du finde flyttekasser i størrelserne lille, mellem og stor til skarpe priser.

Derudover er det også vigtigt at anskaffe sig bobleplast til skrøbelige ting såsom glas og porcelæn, så der ikke sker noget med dem under transport og ved opbevaring. Bobleplast er både nemt at arbejde med og kan genanvendes op til flere gange.

Med en tapepistol kan du også lette processen med at pakke dine ting, da den gør det nemt at forsegle dine flyttekasser hurtigt og effektivt. Hvis du ønsker at effektivisere din flytning, er taperullen derfor et godt værktøj!

Sidst men ikke mindst er det også en god idé at anskaffe sig en markerpen med permanent og vandfast blæk, så du kan navngive de forskellige flyttekasser efter kategorier såsom køkken, badeværelse, garderobe m.m. – det gør det hele meget nemmere, når du skal pakke dine ting ud det nye sted!

Med alle disse materialer er du klar til en gnidningsløs flytning. Husk at du kan købe alle de praktiske flyttematerialer hos Pelican Self Storage i dit lokale opbevaringscenter.

God flytning.

FAQ

Hvad skal man huske når man flytter?
Når man skal flytte i en ny bolig, er der flere praktiske gøremål, der skal ordnes. Man skal bl.a. melde sin adresseændring til folkeregistret, melde flytningen til sin el-leverandør og afmelde TV og internet, hvis disse ikke skal med i den nye bolig. Desuden er det også vigtigt at fjerne sit navn fra den gamle postkasse og sætte sit navn på den nye – man skal dog ikke melde sin flytning til postvæsnet, da de automatisk for besked.
Læs også vores guide med gode råd til, hvordan du kommer trygt igennem flytningen: https://pelican.dk/den-ultimative-guide-til-dig-der-skal-flytte-hjemmefra

Hvordan flytter man adresse?
Når man flytter, har man pligt til senest fem dage efter flytningen at melde flytningen til kommunen. Man kan sende en flyttemeddelelse til kommunen via selvbetjeningsløsningen ”Anmeld flytning til folkeregistret”.

Hvad koster det at flytte?
Undersøgelser viser, at det i gennemsnit koster ca. 50.000 til 100.000 kr. at flytte

Hvorfor flytter folk?
Folk har forskellige grunde til at flytte. Unge flytter typisk hjemmefra, for at få sit eget sted eller fordi uddannelsen ligger for langt hjemmefra. Livsbegivenheder, såsom ny partner skilsmisse eller familieforøgelse, er også en forsag til, at folk flytter – typisk for at få en større/mindre bolig.

Hvad koster det at flytte med flyttefirma?
Du kan leje to flyttemænd for kun kr. 949,- pr. time til at bære dine mange opbevaringskasser. Det eneste, du skal gøre, er at kontakte dit Pelican-center, så sørger vi for resten.

Hvornår skal man melde flytning?
Flytningen skal meldes til kommunen senest fem dage efter man er flyttet

Hvor mange timer tager en flytning?
Det er meget forskelligt, hvor længe en flytning tager. Det kommer helt an på mængden, afstande, etager og tilvalgte services, som nedpakning, udpakning og handymand. Men en normal størrelse familie, som flytter fra hus til hus, tager typisk 6 – 8 timer.

Skal man melde flytning til elselskab
Når du flytter, skal du huske at fortælle dit elselskab om din flytning. Ellers risikerer du komme til at betale for andres elforbrug. Husk, at det er altid er den person, som flytter ud, der har ansvaret for at informere elselskabet om, at der er sket en ændring på adressen.

Skal man melde flytning til postvæsenet?
Nej, flytningen skal ikke meldes til postvæsnet, da det automatisk for besked. Dog er det også vigtigt at fjerne sit navn fra den gamle postkasse og sætte sit navn på den nye.

Hkal man melde flytning til sit forsikringsselskab?
Når du skifter adresse, får de automatisk besked fra folkeregistret, medmindre du har hemmelig adresse. Herefter opdaterer de dine relevante forsikringer og sender dig en ny police.